J; i vetenskapens tecken

Idag var jag och L som de failures vi är på Vetenskapens Hus med den andra NV-klassen, eftersom vi missade vår egen lektion. Det var en lite skrämmande upplevelse måste jag säga. Det vi höll på med där var i alla fall att analysera DNA, det kan ju låta roligt. Men det kan jag tala om att det inte är. Jag höll på att somna, och dö av tristess flera gånger om. Till slut ville jag bara skjuta alla jävla spetsar med hjälp av pipetter runt omkring mig när man skulle skölja magneterna med någon meningslös vätska ännu en gång på 50 mikroliter. Sen råkade jag sabba vår grupps lösning då jag råkade hälla de 2 mikroliterna av primrar i luften innan vattenytan. Ops. Men vi fick bäst resultat ändå. Jag och L är ju talangfulla, vad kan man säga?



Nu måste jag sova för imorgon är en stor dag. Dagen börjar nämligen med National Exams english B - writing, 100 minuter. Sen måste jag tillsammans med min biokemi-grupp hasta iväg till Stockholms Universitet för att gå på ett studiebesök (som jag själv åsamkat mig) som handlar om fotosyntesen. Tycker jag att det verkar kul själv? Nej.

God natt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0